نگاهی به زندگی مردان خدا
چهارشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۵
شهید محمدرضا حسینی در دوم مهر 1340 چشم به جهان گشود. او در شهر اراک رشد و نمو یافت. دورة تحصیل را ، در جهات ممتاز پشت سر گذارد و بعد از گذراندن دورة دبیرستان و در زمان تشکیل سپاه پاسداران در شهر خرمشهر در اولین گره به خیل آن پرچمداران به فرهاندهی شهید بزرگوار محمد جهان‌آرا پیوست و مشغول خدمت گردید. ..

زندگی نامه شهید

شهید محمدرضا حسینی در دوم مهر 1340 چشم به جهان گشود. او در شهر اراک رشد و نمو یافت. دورة تحصیل را ، در جهات ممتاز پشت سر گذارد و بعد از گذراندن دورة دبیرستان و در زمان تشکیل سپاه پاسداران در شهر خرمشهر در اولین گره به خیل آن پرچمداران به فرهاندهی شهید بزرگوار محمد جهان‌آرا پیوست و مشغول خدمت گردید. در شروع جنگ عازم جبهه گردید و بعد از آن از ناحیه دست راست مجروح شد و پس از بهبود در عملیات بسیاری شرکت کرد. شهید بر اقامه نمازهای پنجگانه خویش در مسجد پایبند بود. علاوه بر آن در مراسم‌ها و سخنرانیهای دینی و اسلامی شرکت می‌جست. وی همواره مشتاق شهادت در راه خدا بود و زمانی که خبر شهادت دوستان را می‌شنید و یا خود در جبهه مستقیماً می‌دید ناراحت می‌شد. او می‌گفت همه ما خواهیم مرد ولی من نمی‌‌خواهم شهید شوم. پس از شما خواهش می‌کنم برای من ناراحت و غمگین نباشید. او بارها خواب شهادت خویش را دیده بود و دیده بود که چگونه جمع زیادی از مردم در حال تشیع پیکر او هستند. این راز را بارها برای ما تکرار کرد، روزی پس از بازگشت از محل کارش برای استراحت کمی خوابید هنگامی که از خواب بیدار شد گفت: در خواب دیدم که در جمع دوستانی که شهید شدند بوده (شهدا) و لبخندی از سر شوق زد که منهم آماده باشم. و سرانجام در روز پنجم اسفند سال 64 در عملیات آزادسازی فاو در حالیکه بیست و چهارمین بهار زندگیش را ندیده بود به لقاء الله پیوست. یاد و نامش زنده باشد و روحش شاد.


وصیتنامه شهید

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان بنام او که مبدأ و انتهای حیات است و همه چیز به فرمان اوست به نام خدایی که بر انسانها منت نهاد و آنان را جانشین خود بر روی زمین گردانید و بنام او که بر انسانها رسولانی فرستاد تا نجات یابند از گمراهیها و ظلالتها.
خدایا، معبودا و ربا این بنده حقیر و گنکار فقط چشم به دریای رحمت تو دارد که تو لایزالی. الها در گذر از آنچه نمی‌باید و کردم.
معشوقا زبان و قلم قاصر است که شکر تو را بجای آورد. عظمت و بزرگواری و قداست تو آنقدر است که این مغز محدود و کوچک هرگز نتواند شکر تو را بجای آورد.
خدایا، تو خود می‌دانی که فقط برای رضای تو و حقانیت نظام تو که اینک در ایران اسلامی اعتلا گرفته به جبهه آمدم و ذره ذره وجودم برای لقای به تو می‌سوزد. اما خوشحالم که ؟؟
من عشقته قتلته، سپاس می‌دارم که به ما نعمت جمهوری اسلامی و نعمت امامت و ولایت روح خدا خمینی بت‌شکن خلیل اله زمان را ارزانی داشتی و روح مرده ما را با نسیم روح‌بخش شهادت آشنا نمودی.
اللهم تقبل منا. و نیز سپاسگزارم که معلمی چون سرور شهیدان حسین بن علی (ع) را معلم و پیشوای ما قرار دادی.
خداوندا و معبودا و الها تو را به مقربین درگاهت تو را به ناله‌های نیمه شب علی (ع) تو را به مظلومیت زهرا (س) و به جگر پاره پاره شدن حسن بن علی (ع) و به فرق شکافته سرور شهیدان و سالار شهیدان و به اسارت زینب (س) قسمت می‌دهم که امید مستضعفان جهان، پیر جماران اسوه اخلاص، تقوی و ایمان و ... امام امت ما حضرت امام خمینی ارواحناله الفدا را تا ظهور آقا امام زمان (عج) سالم و مؤید و پیروز نگهدار.
این بنده حقیر وصیت خود را با شرمندگی آغاز می‌کنم.
اگر من به شهادت و فیض عظیم رسیدم این انتخاب آگاهانه من بود و اگر نائل گردم مسئولیتی را که در قبال انقلاب اسلامی داشته‌ام به سر منزل مقصود الله رسانده‌ام.
برادران و خواهران برای ادامه نهضت حسینی به امامت روح خدا در وهله اول نیاز به تزکیه نفس و تطهیر آن از هواهای نفسانی داریم و نیز نیاز به ایمان به خدا و مراقبت از سجایای اخلاقی و انسانی و توکل به رب العالمین و این سجایای اخلاقی و انسانی جز با حضور در صحنه و شرکت در مراسم دعای کمیل، دعای توسل و نماز جمعه و مراسم عزاداری ائمه اطهار بدست نمی‌آید. امام را تنها نگذارید. نکند امور دنیوی شما را از ادامه راه باز دارد. لذات دنیوی زودگذر است خواه ناخواه مرگ خواهد رسید و چه توفیق که در راه خدا کشته شوید.
علی (ع) می‌فرماید: الموت فی حیاتکم مقهورین الحیات فی موتمک قاهرین.
(بدرستی که کسانی که به این دنیا و لذتش دل بسته‌اند مرگ پایان زندگی است اما برای مجاهدین فی سبیل الله مگر پایان نیست که آغاز است تؤام با جاودانگی)
گفته‌های امام عزیز را که برخواسته از قرآن می‌باشد به گوش دل بشنوید و عمل نمایید. از هیچ قدرت خارجی ترس به خود راه ندهید و نیز منافقین و کوردلان از خدابی‌خبر هم نخواهند توانست ذره‌آی خلل در این حرکت الی الله به وجود آورند. نهضت حسینی شروع شده و نیز صادر گردیده پس هیچ قدرتی جلودار آن نمی‌باشد. مواظب باشید که گول گروهکهای ملحد را نخورید آنان با هزاران نیرنگ و فریب سعی در اغفال جوانان دارند. به هوش باشید و فقط توجه به خدا داشته باشید. برادران و خواهران تا نتوانید حقانیت جمهوری اسلامی را بیابید ادامه راه برایتان مشکل است. جمهوری اسلامی بر حق است و امام عزیز نایب آقا امام زمان (عج). من به خودی خود شمع وجودم را می‌سوزانم تا اسلام ادامه طریق نماید، آنچه برای شما سعادت اخروی دارد معنویات الهی است که فیض عظیم آن با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل بدست می‌آید. به جبهه‌ها بیایید و نگذارید که این فیض عظیم و این دانشگاه الهی از دستتان برود و آنانی که در شهر ما هستند با حضور در بسیج مستضعفین و در ستادهای پایگاههای مقاومت مردانه در مقابل حرکتهای ضد انقلاب بایستید. برادران و خواهران تقوی را پیشه داشته باشید و اعتقاد به روز جزا داشته باشید. نکند مرگ به سراغ شما بیاید و در پیشگاه عدل الهی در برابر صف طویل شهدا و صدیقین دست خالی باشید. جهاد در راه خدا را سرلوحه قرار دهید و برای خدا و حریم اسلام جهاد کنید. در حرکتهای سیاسی، مذهبی، راهپیماییها و مجالس ایام الله حضور گسترده داشته باشید. من آگاهانه و بنابر نیاز درونی خود که توکل به الله است به جبهه‌ها آمده‌ام و نیز شهادت در راه خدا را انتخابی آگاهانه دانسته‌ام. در خاتمه باز تکرار می‌کنم اما عزیز را از دعای خیر و عمر طولانی تا ظهور آقا امام زمان (عج) فراموش نکنید برای پیروزی نهایی رزمندگان اسلام دعا کنید و در دل خود هیچ هراسی راه ندهید که پیروزی از آن اسلام عزیز است. خواهشمند است مرا حلال کنید و اگر توانستید ادای نماز قضا برای اینجانب به جا آورید.
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی ، حتی کنار مهدی خمینی را نگهدار.


برچسب ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده استان ها
عکس
تازه های نشر
اخبار برگزیده